Köpvillkor

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Robert de Rover Ridsport bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. (En orderbekräftelse genereras automatiskt via e-post.) Var därför noga med att ange en korrekt e-postadress. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Robert de Rover Ridsport har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Då vi även har fysisk butik och ofta står på mässor/tävlingar kan vi inte garantera 100% lagersaldo i alla lägen. Det finns också risk att produkter är provade och/eller uppackade ur sin originalförpackning. Vi kontrollerar givetvis att allt är helt och rent innan det skickas.

2. Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive 25% moms.

Vid eventuella kampanjer och aktiva rabattkoder kan dessa inte kombineras vid köp.

3. Frakt

Fraktkostnader tillkommer på 89 kr.

4. Betalningsvillkor

Betalningssätt
Hos Robert de Rover Ridsport är det enkelt att handla! Du har fler betalningsalternativ att välja mellan:

– Klarna Checkout
Vi använder en supersmart och enkel betalningsmodul; Klarna Checkout, som gör att du slipper fylla i en massa onödig info, Klarna känner igen din e-mail adress om du handlat tidigare och annars skriver du bara in ditt personnummer, så söker Klarna själv upp övrig info. Du har flera betalningsalternativ att välja mellan; kort, direktöverföring från bank, faktura eller delbetalning via Klarnakonto. Eftersom Klarna administrerar alla våra betalningar kan du känna dig helt trygg som kund och när du väljer faktura betalar du ingenting förrän du har varorna i handen.


– H
ämtning hos Robert de Rover Ridsport
Om du vill kan du hämta dina packade varor direkt hos oss. Då tillkommer givetvis inga avgifter. Du måste kunna legitimera dig vid uthämtandet.

5. Leveranser

Vi strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Leveranstid är normalt 2-7 arbetsdagar efter att din order bekräftats. Varor som inte finns i lager skickas normalt inom ca 10 arbetsdagar efter att vi har mottagit din beställning. Om leveranstiden skulle vara mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig om det. Vi skickar med Schenker eller Postnord.

Paketen finns kvar hos ombuden i 14 dagar, därefter sänds de tillbaka till oss (Läs “Ej uthämtade paket”).

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll när vi står på mässor eller över långhelger. Det kan också ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. Skadat gods

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka till: robertderoverridsport@outlook.com

8. Ångerrätt och Öppet köp

Du har alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt i enlighet med distanshandelslagen. Enligt lagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar mot kvitto eller faktura. Ångerfristen börjar gälla samma dag som du tar emot din vara.
Varan måste dock vara i sitt ursprungliga skick och i originalförpackning för att ångerrätten och bytesgarantin ska gälla. Du står för returporto vilket vi reglerar på ditt Klarna Checkout. Frakt betalas inte tillbaka vid en eventuell retur, om inte annat överrenskommits.

OBS! Innan du skickar en returförsändelse till Robert de Rover Ridsport måste du kontakta oss för att erhålla ett returnummer som din försändelse ska märkas med. Försändelser som saknar returnummer kommer ej att beaktas.
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi inom 14 dagar tillbaka det belopp du betalat, minus frakt tur & retur.

När du lagt en order på robertderoverridsport.se så räknas den som bekräftad. Om du därefter ångrar dig, behöver du kontakta oss på telefon (ej e-mail) direkt efter öppning för att stoppa ordern. Är ordern redan plockad & packad så debiteras 150 kr för arbetstid, pack & packmaterial samt för Klarnas avgifter. Har paketet gått så kan det inte stoppas, utan du måste då hämta ut det och sedan returnera det igen.

9. Tvist

Vi försöker alltid att lösa eventuella problem tillsammans med er som kund i första hand.
Skulle detta ej gå att genomföra och en tvist uppstår hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.

10. Reklamation & retur
Om din vara skulle vara skadad eller felaktig ska du reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts. Vi anser skälig tid vara 8 dagar. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. När vi fått tillbaka varan och det visar sig vara en godkänd reklamation, lagas den eller byts ut mot ny vara och i andra hand, om t.ex. produkten återkallats eller sålt slut, betalas hela summan tillbaka.

Vid retur skall du som kund själv kontakta Klarna via info@klarna.se eller 08-120 120 10 innan du returnerar ett paket och meddela att du skall returnera varan och att därför Klarnas faktura skall pausas tills dess varan är mottagen och krediterad av oss. Om detta inte görs riskerar du en avgift för sen retur, påminnelseavgift och/eller ränta från Klarna.

För både miljöns & ekonomins skull ber vi er att mäta noga och undvika returer så långt det är möjligt.

11. Ej uthämtade paket
För paket som inte lösas ut debiterar vi dig en administrationskostnad om 250 kr + frakt tur och retur.

23. Personuppgifter
Robert de Rover Ridsport är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter som du som kund lämnar till oss, enligt PUL – personuppgiftslagen. All information stannar inom företaget & Klarna.

13. Beställningar från utlandet
Vi tar ut en extra fraktkostnad till utlandet, kontakta oss för att få exakt summa på er försändelse efter att ni beställt. Godkänner ni inte fraktsumman återbetalas hela beloppet och er order annulleras.

14. Förändring av villkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För dig som kund är det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor, det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi följer svensk konsumentlagstiftning.

Kontakta oss gärna via e-post, robertderoverridsport@outlook.com eller via telefon 0435-19014 (vard. 11 -18) om du har ytterligare frågor.

Denna webbshop drivs av

Robert de Rover Ridsport AB

HÖNSHOLMA 126
284 91 Perstorp
Skåne län

Org.nr: 559143-0573